We hebben er lang op moeten wachten, maar hij is er eindelijk. Niet als Enzo, niet als F150 wel als LaFerrari.
Het is zelden zo druk op een persconferentie. De nieuwe Ferrari LaFerrari is dan ook een van de toppers van Genève. Veel informatie was er nog niet rond bekend, tot vandaag.
Ferrari zal 499 stuks produceren van de LaFerrari. En aangezien het crisis is, zijn die allemaal verkocht. Ferrari zegt 700 klanten te hebben voor de opvolger van de Enzo, wie de gelukkigen zijn zal per opbod beslist worden. Dat wil zeggen dat er geen officiële prijs is voor de LaFerrari, maar zij die het meest betalen, een sleutel in ontvangst krijgen. De geruchten gaan dat die vanaf 1,2 miljoen euro verkocht werden.
Onder de kap schuilt een 6.3 liter V12 met maximaal 9.250 rpm. Het benzineblok is goed voor 800 pk, de elektromotor is goed voor 163 pk. In totaal is de LaFerrari dus 963 pk sterk. Met die cijfers sprint hij naar 100 km/u onder de drie seconden, naar 200 km/u onder de zeven seconden, naar 300 km/u is onder de 15 seconden.
Ferrari maakt werk van personalisatie. De stoelpositie is vast om het gewicht optimaal te houden, alle andere zaken worden geplaatst naar de grootte van de bestuurder, zodat die laatste zich optimaal in zijn vel voelt.
En wie denkt dat deze LaFerrari gebruik maakt van oude technologie heeft het mis, de LaFerrari is 100 procent nieuw.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 1 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 12 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 17 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 17 uur geleden