Hier keken we naar uit. De topversie van de Golf is terug, en wel met 300 pk onder de motorkap, dat is 30 meer dan bij de vorige generatie.
Naast die 30 extra pk's haalt hij ook 30 Nm meer dan de vorige generatie uit de 2.0 TSI-benzinemotor. Hij legt de 0-100 km/u af in 5,3 seconden in manuele versie, de DSG-versie doet dat in 4,9 seconden. En dat terwijl hij 18 procent minder verbruikt. De Golf R verbruikt met DSG-versnellingsbak nog 6,9 l/100 km volgens het boekje (de manuele Golf R verbruikt 7,1 l/100 km, CO2: 165 g/km). De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
Volkswagen laat het vermogen op de vier wielen overzetten door hun bekende 4Motion vierwielaandrijving. Dat systeem zagen we ook al bij de zesde generatie. Verder wordt hij voorzien van een DCC, het adaptieve dempersysteem van VW. De ingenieurs voorzagen naast normal, comfort en sport ook een race-instelling, voor wie zich echt in een supercar wil wanen. Hij krijgt een elektronisch sperdifferentieel en een sportstand op het de besturing.
In het wit ziet hij er overigens maar meh uit. Geef ons maar in het blauw, graag!
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 7 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 11 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 12 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 12 uur geleden