
Hoewel mensen enorm geïnteresseerd zijn in de motorkap van de Focus is het vooral het front dat de grootste update heeft gekregen. Exit breedsmoel.
De gefacelifte Focus ziet er een stuk braver en serieuzer uit. Al is dat net zoals bij de nieuwe generatie Peugeot 308 geen negatieve kritiek. Integendeel zelfs, de Focus ziet er frisser uit dan ooit. Zowel de Vijfdeurs als de Clipper krijgen een front dat meer in tred loopt met de Mondeo en Fiesta.
Zo mogelijk nog belangrijker is het nieuwe interieur. Daar kreeg de middenconsole een frisse look waarbij in één keer vijfduizend knopjes overboord werden gesmeten. Die worden vervangen door een 8-inch infotainmentsysteem met Sync2.

Fun-to-drive-DNA
Ook het stuurgedrag is naar een hoger plan getild met de facelift. Dankzij de structurele stevigheid vooraan te verhogen, de geometrie van de wielophanging te herzien en een aangepaste stuurbekrachtiging rijdt de Focus preciezer dan ooit. Motorisch maakt de gloednieuwe 1.5 EcoBoost zijn opwachting. Die weet tot 180 pk naar de voorwielen te sturen.
Recente reacties
Fiat Topolino wordt elektrische brommobiel om voor te smelten (2023)
Ik dacht al dat ik die naam van ergens kende, het is de Italiaanse naam voor Mickey Mouse. En...
Door John 4 uur geleden
Officieel: Citroën C5 Aircross krijgt nieuwe, stekkerloze hybrideversie (2023)
Ik snap wat je bedoelt: het blok zelf is blijkbaar wel hetzelfde, maar volgens het persbericht zijn...
Door Joram 11 uur geleden
Officieel: Citroën C5 Aircross krijgt nieuwe, stekkerloze hybrideversie (2023)
" ...gekende 1.2-liter driecilinder benzinemotor ": dat klopt niet. De cilinderinhoud van het...
Door Lodewijk Vander meiren 22 uur geleden
Zoveel duurder worden nieuwe auto’s straks door de Euro 7-norm
De normen zijn al heel streng. Ik neem dat de hh fanatici wel begrijpen, dat als ik nu met een 20...
Door Tussen fanatici en ignorantia 1 dag geleden