Hoewel mensen enorm geïnteresseerd zijn in de motorkap van de Focus is het vooral het front dat de grootste update heeft gekregen. Exit breedsmoel.
De gefacelifte Focus ziet er een stuk braver en serieuzer uit. Al is dat net zoals bij de nieuwe generatie Peugeot 308 geen negatieve kritiek. Integendeel zelfs, de Focus ziet er frisser uit dan ooit. Zowel de Vijfdeurs als de Clipper krijgen een front dat meer in tred loopt met de Mondeo en Fiesta.
Zo mogelijk nog belangrijker is het nieuwe interieur. Daar kreeg de middenconsole een frisse look waarbij in één keer vijfduizend knopjes overboord werden gesmeten. Die worden vervangen door een 8-inch infotainmentsysteem met Sync2.
Fun-to-drive-DNA
Ook het stuurgedrag is naar een hoger plan getild met de facelift. Dankzij de structurele stevigheid vooraan te verhogen, de geometrie van de wielophanging te herzien en een aangepaste stuurbekrachtiging rijdt de Focus preciezer dan ooit. Motorisch maakt de gloednieuwe 1.5 EcoBoost zijn opwachting. Die weet tot 180 pk naar de voorwielen te sturen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden