
Hoewel mensen enorm geïnteresseerd zijn in de motorkap van de Focus is het vooral het front dat de grootste update heeft gekregen. Exit breedsmoel.
De gefacelifte Focus ziet er een stuk braver en serieuzer uit. Al is dat net zoals bij de nieuwe generatie Peugeot 308 geen negatieve kritiek. Integendeel zelfs, de Focus ziet er frisser uit dan ooit. Zowel de Vijfdeurs als de Clipper krijgen een front dat meer in tred loopt met de Mondeo en Fiesta.
Zo mogelijk nog belangrijker is het nieuwe interieur. Daar kreeg de middenconsole een frisse look waarbij in één keer vijfduizend knopjes overboord werden gesmeten. Die worden vervangen door een 8-inch infotainmentsysteem met Sync2.

Fun-to-drive-DNA
Ook het stuurgedrag is naar een hoger plan getild met de facelift. Dankzij de structurele stevigheid vooraan te verhogen, de geometrie van de wielophanging te herzien en een aangepaste stuurbekrachtiging rijdt de Focus preciezer dan ooit. Motorisch maakt de gloednieuwe 1.5 EcoBoost zijn opwachting. Die weet tot 180 pk naar de voorwielen te sturen.
Recente reacties
Vijf competente plug-inhybrides voor minder dan 40.000 euro
Ik maak graag vergelijkingen. Hieronder de basis prijs van het model t.o.v. de hybride variant die...
Door John 19 uur geleden
Rijtest: Mazda CX-5 facelift (2022)
Tja, rij nu negen jaar cx5. Nooit problemen. Heb pas geleden de nieuwe Tucson en Sportage getest....
Door Harry zijlstra 20 uur geleden
Rijtest: Lexus IS 300h (2017)
Beste Michel, ik heb 1 van de eerste exemplaren, juli 2013. Rijd na 274.000 km nog steeds als nieuw...
Door Paul van Ham 2 dagen geleden
Hoeveel km/u mag je te snel rijden in België zonder pakkans?
Vanuit St Vith via de autosnelweg Duitsland binnenrijden is al een risico op zich . Daar heeft men...
Door De genst 2 dagen geleden