Dat downsizing niet altijd een stap terug hoeft te zijn bewijst Bentley met een V8-krachtbron in de Flying Spur.
Voordien was Bentleys luxelimousine enkel verkrijgbaar met een W12, maar net zoals in de Continental GT kan je nu ook een 'kleinere' V8 in het vooronder krijgen. Die is goed voor 507 pk en 660 Nm. Cijfers waarmee je de 2,4 ton wegende Brit in 5,2 seconden naar de honderd stuurt en een topsnelheid haalt van nog steeds 295 km/u. Een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving zorgen voor de nodige veiligheid en souplesse.
Het 4 liter-blok afkomstig van Audi kan trouwens rekenen op cilinderuitschakeling. Mede daardoor daalt het verbruik - tegenover de W12 - met enkele litertjes tot 10,7 liter/ 100km. Uiterlijk herken je de Flying Spur met V8-kracht aan de specifieke einddempers in de vorm van een liggende acht.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden