Je kan smalend zeggen dat de derde generatie van de TT lijkt op een facelift. Enerzijds terecht, maar de grootste wijziging zit dan ook onderhuids.
'Eerder evolutie dan revolutie', het is een uitdrukking die bijna op het niveau komt van 'dezer dagen' in de journalistiek. Toch omschrijft het perfect de nieuwe generatie TT die je dezer dagen kan bezichtigen op het autosalon van Genève.
Uiterlijk valt Audi's nieuwe coupé vooral op door de grille die nog een maatje is gegroeid, scherper oogt en de vier ringen verliest. Die plakken ze tegenwoordig liever op de motorkap. Bumperpartijen werden iets anders uitgesneden, maar buiten de nieuwe knik in de zijramen is dit - qua uiterlijk - gewoonweg dezelfde wagen. Teleurstellend? Misschien wel. Maar Audi hanteert dan ook al jaar en dag de leuze: 'never change a winning team'.
Binnenin zien we echter een grotere stap voorwaarts. Zo zien we het eerder voorgestelde compleet digitale dashboard (waardoor er geen nood meer is aan een scherm in de middenconsole) en verdwijnt de, euhm, handmatige handrem voor een elektronisch exemplaar. Exit handrembochtjes dus, maar in de plaats krijg je een veel cleaner interieur.
Waar het echt toe doet is onderhuids. De TT staat namelijk voor het eerst op het MQB-platform. Een platform dat al bewezen heeft dat het overweg kan met meer performante wagens en zorgt voor een stevig rijgevoel. We denken dan aan de Audi S3, Volkswagen Golf GTI en de Skoda Octavia RS. Onder de TT zou het dus garant moeten staan voor heerlijk hoekplezier. Al hopen we dat het overweg kan met de hoge poweroutput van pakweg de TT RS.
Al is het nog eventjes wachten voor we de über-TT in de showroom kunnen verwachten.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden