
Voor het eerst toont Ford haar Mustang op Europese bodem. En in tegenstelling tot de vorige generaties is dat niet voor de show, ditmaal zal de Ford Mustang effectief bij de Europese dealer staan.
De Mustang is al aan zijn zesde generatie toe. Een generatie die zijn V6 verliest en in de plaats een viercilinder EcoBoost krijgt. Die 2.3 EcoBoost is goed voor 309 pk en 407 Nm waardoor hij op papier erg dicht bij de uittredende V6 komt.
De nieuwe Mustang onderscheidt zich van zijn voorganger dankzij een lager dak, bredere carrosserie, driedimensionale tri-bar achterlichten, nieuwe trapezium gevormde grille en "shark-bite"-voorzijde.

Onder de kap blijft de V8 met 426 pk en 529 Nm de topper. De V8 krijgt ook standaard launch control mee waardoor hij voor de snelle Europeanen wat aantrekkelijker wordt. Want dat blijft het meest interessante nieuws, na vijftig jaar en negen miljoen verkochte exemplaren komt de Mustang eindelijk naar Europa via het officiële dealernetwerk.
Of Europa kan zorgen voor een explosieve groei in de verkoopcijfers zal moeten blijken.
Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 4 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 6 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 8 uur geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 23 uur geleden