Live in Genève 2014: Opel Astra OPC Extreme

Opel-Astra-OPC-Extreme

De Adam S mag misschien wel het leukste nieuws op de Opel-stand zijn, de Astra OPC Extreme is zeker het snelste! Beperkte oplage, +/- 320 pk en nog meer petjes-gehalte dan de getunde Civic van je buurjongen.

Als er één woord is dat deze Extreme samenvat, dan is het wel 'hardcore'. Nog nooit zagen we een straatlegale Hot Hatch die zo extreem is. Waarmee hij meteen ook zijn naam eer aan doet.
Met een joekel van een carbon onderlip vooraan blijf je best ver weg van verkeersdrempels. Binnenin werd de achterbank bedankt voor bewezen diensten en vervangen door een rolkooi.


Opel-Astra-OPC-Extreme

De volledig uit aluminium vervaardigde 2.0-liter turbobenzinemotor met meer dan 300 pk wordt gekoppeld aan een manuele zestrapsversnellingsbak en loodst zijn kracht weg via een sperdifferentieel. De gehele ophanging werd herzien en om het gevaar door de bochten te jagen hebben ze 245/35 banden met 19-duims velgen voorzien. Het Brembo-remsysteem met zes zuigers en schijven van 370 millimeter diameter vooraan moeten het hele gevaarte tijdig tot stilstand brengen.

Opel-Astra-OPC-Extreme

Dankzij het gebruik van aluminium en koolstofvezel is deze Duitser 100 kilogram lichter dan de conventionele Astra OPC. Zo is het dak vervaardigd uit koolstofvezel waardoor het amper 2,6 kilogram weegt (het conventionele stalen dak weegt 9,3 kilogram). Dankzij deze gewichtsbesparing slaagt Opel erin het zwaartepunt te verlagen. Ook bij de spatborden werd bespaard, die gaan van 2,2 kilogram naar 800 gram. Gewichtsbesparingen op het niveau van Koenigsegg.

Opel-Astra-OPC-Extreme

Het resultaat is een Opel die de Nordschleife eet als ontbijt, Spa Francorchamps drinkt om zijn dorst te lessen en als toetje linkerbaanvakken verslindt.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws