Bij Hyundai hebben ze hun huiswerk goed gemaakt. De nieuwe i20 moet dan ook potten gaan breken in zijn segment en zal dat niet in het minst doen met zijn Europese design.
We konden eerder al even kort kennismaken met de i20 in zijn thuisstad Rüsselsheim. Dat lees je goed, want deze kleine Hyundai werd volledig in Europa gebouwd en ontworpen.
Over het exterieur zijn de meningen wat verdeeld. De ene herkent er teveel van de concurrentie in, de andere ziet er te weinig van de voorganger in. Als de designers de tongen los wilden maken dan zijn ze daar alvast in geslaagd.
Hyundai vergeet echter wat om hun revolutie door te zetten in het interieur, waar de airco-unit wat ruw aandoet. Het ziet er goed uit, dat wel, maar het mist precies dat ietsje meer.
Ook motorisch is er voorlopig weinig vernieuwing. De Hyundai i20 neemt de 1.1 driecilinder, de 1.2 en 1.4 over van zijn voorganger. Binnenkort goochelt Hyundai wel met turbogeblazen driecilinder motoren op deze nieuwe i20.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 8 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 2 dagen geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden