Live in Genève 2015: Audi R8 is grijs

audi-r8-v10-2015-01

Stop de persen, hier is de nieuwe Audi R8. Op het eerste zicht hebben de ingenieurs niet veel veranderd aan Audi's supercars maar schijn bedriegt.

Want de R8 is wel degelijk veranderd. Om te beginnen verloor hij al 50 kg gewicht. Dat zorgt er samen met de V10 met 5.2 liter longinhoud voor dat de wagen stevige prestaties neerzet. Stevig en erg stevig, want de nieuwe R8 komt er in eerste instantie in twee vermogenversies.

Geen downsizing dus voor de R8, de V10 zorgt voor 540 pk, de R8 Plus krijgt zelfs 610 pk uit het V10-blok. In zijn eerste variant sprint hij van 0 naar 100 km/u in 3.5 seconden. Als je je voet naar beneden houdt, zal de naald pas stoppen bij 325 km/u. De V10 Plus heeft met zijn extra vermogen genoeg aan 3.2 seconden voor de 0 naar 100 km/u en blijft doorgaan tot 330 km/u.

Behalve deze dikke benzineslurper hebben ze bij Audi ook de R8 e-Tron rijden. Die kan 450 kilometer rijden dankzij twee elektromotoren die gevoed worden via een 92 kWh sterke accu. Elektrisch, dat wil zeggen dat hij ook over een monsterkoppel van 920 Nm kan beschikken. Dat is genoeg om deze R8 e-tron in 3.9 seconden op 100 km/u te krijgen, met een topsnelheid van 210 km/u of 250 km/u.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Ik heb geen Ouwdie 23:50
afbeelding van Ik heb geen Ouwdie

Mijn kippen zijn jaloers op het vele kippengaas dat in dit ding is verwerkt

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws