
Stop de persen, hier is de nieuwe Audi R8. Op het eerste zicht hebben de ingenieurs niet veel veranderd aan Audi's supercars maar schijn bedriegt.
Want de R8 is wel degelijk veranderd. Om te beginnen verloor hij al 50 kg gewicht. Dat zorgt er samen met de V10 met 5.2 liter longinhoud voor dat de wagen stevige prestaties neerzet. Stevig en erg stevig, want de nieuwe R8 komt er in eerste instantie in twee vermogenversies.
Geen downsizing dus voor de R8, de V10 zorgt voor 540 pk, de R8 Plus krijgt zelfs 610 pk uit het V10-blok. In zijn eerste variant sprint hij van 0 naar 100 km/u in 3.5 seconden. Als je je voet naar beneden houdt, zal de naald pas stoppen bij 325 km/u. De V10 Plus heeft met zijn extra vermogen genoeg aan 3.2 seconden voor de 0 naar 100 km/u en blijft doorgaan tot 330 km/u.

Behalve deze dikke benzineslurper hebben ze bij Audi ook de R8 e-Tron rijden. Die kan 450 kilometer rijden dankzij twee elektromotoren die gevoed worden via een 92 kWh sterke accu. Elektrisch, dat wil zeggen dat hij ook over een monsterkoppel van 920 Nm kan beschikken. Dat is genoeg om deze R8 e-tron in 3.9 seconden op 100 km/u te krijgen, met een topsnelheid van 210 km/u of 250 km/u.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Even lelijk als de Dodge RAM hoor. Maar ik ben van mening dat elk zijn eigen smaak heeft en...
Door this 18 uur geleden
Officieel: Lexus LBX is kleinste Lexus ooit (2023)
wat gaat hij kosten
Door j veldt cv 20 uur geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Oh nee. Laat hem maar in de US of A. Ik vind hem lelijk. Geef mij dan maar een Dodge RAM die oogt...
Door Ricardo 1 dag geleden
Honda e na amper 3 jaar op pensioen
Ik heb er op 1 dag eens 3 verschillende gezien op de wegen. Het is wel nog een gek zicht, want...
Door this 1 dag geleden