Stop de persen, hier is de nieuwe Audi R8. Op het eerste zicht hebben de ingenieurs niet veel veranderd aan Audi's supercars maar schijn bedriegt.
Want de R8 is wel degelijk veranderd. Om te beginnen verloor hij al 50 kg gewicht. Dat zorgt er samen met de V10 met 5.2 liter longinhoud voor dat de wagen stevige prestaties neerzet. Stevig en erg stevig, want de nieuwe R8 komt er in eerste instantie in twee vermogenversies.
Geen downsizing dus voor de R8, de V10 zorgt voor 540 pk, de R8 Plus krijgt zelfs 610 pk uit het V10-blok. In zijn eerste variant sprint hij van 0 naar 100 km/u in 3.5 seconden. Als je je voet naar beneden houdt, zal de naald pas stoppen bij 325 km/u. De V10 Plus heeft met zijn extra vermogen genoeg aan 3.2 seconden voor de 0 naar 100 km/u en blijft doorgaan tot 330 km/u.
Behalve deze dikke benzineslurper hebben ze bij Audi ook de R8 e-Tron rijden. Die kan 450 kilometer rijden dankzij twee elektromotoren die gevoed worden via een 92 kWh sterke accu. Elektrisch, dat wil zeggen dat hij ook over een monsterkoppel van 920 Nm kan beschikken. Dat is genoeg om deze R8 e-tron in 3.9 seconden op 100 km/u te krijgen, met een topsnelheid van 210 km/u of 250 km/u.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 15 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden