Skoda's derde generatie Superb biedt nog meer plek maar verliest wel zijn dubbelopenende kofferklep. Zijn de aangename looks voldoende om dat te laten vergeten?
De derde Superb loopt wat meer in de rij met de andere middenklassers. Geen Passat-lijn met verlengde wielbasis meer, geen dubbele kofferklep. Wat je er wel bijkrijgt is een extra paraplu in de deur van de chauffeur, al is dat natuurlijk niet de belangrijkste nieuwigheid.
Skoda baseerde de derde generatie Superb op de Vision C conceptauto, dat zie je in de lijnen van de wagen. Let vooral op de Tornado-lijn die vanuit de koplampen vertrekt en de flanken horizontaal in tweeën snijdt.
Ook binnenin werden dingen gewijzigd. Het interieur mag er dan wel nog uitzien zoals bij zijn voorganger, de middenconsole werd breder en de inzittenden kregen 39 mm extra elleboogruimte vooraan, achteraan wordt dat 69 mm extra. Ook de beenruimte achterin vergrootte met 157 mm. Alsof dat nog niet genoeg is, kan je nog eens 25 liter extra bagage kwijt in de koffer.
De berline staat nu te blinken op de stand, de Combi volgt later dit jaar. Ohja, nog één wens van onzentwege: als je hem bestelt, doe dat niet in het saaigrijs, dat komt zijn lijnen niet ten goede.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 18 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden