Behalve wat facelifts en andere nieuwigheden heeft Hyundai ook twee hybride prototypes op de stand staan in Genève, beiden gebaseerd op de nieuwe Tucson. Zowel de 48V Hybrid als de Plug-In Hybrid maken kans op productie.
De 48V Hybrid kan je misschien wel kennen van een aantal salons terug, waar de aandrijving in alle stilte werd voorgesteld in de Hyundai i40 48V Hybrid. Een lithim-ion accu levert 48 volt aan een 14 pk sterke elektromotor. Dat extra vermogen zou volgens Hyundai voor een vermindering van 10 procent in het verbruik zorgen. Ook is het 48V hybridesysteem viermaal goedkoper om te produceren dan een full hybrid.
Iets verder gaat de Tucson PHEV concept die ook op de stand staat. Daar heeft Hyundai een lithium-polymeer accu in gemonteerd met een vermogen van 10,7 kWh. Die wordt gekoppeld aan een 68 pk sterke elektromotor. Die elektromotor gaat dan weer in samenwerking met de bekende 1.7 CRDi dieselmotor met 115 pk de wagen aandrijven. De overbrenging gebeurt daarbij via een gerobotiseerde DCT7-versnellingsbak. Hyundai maakt gewag van een CO2-uitstoot van 48 g/km.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden