Dat het een ferme bak is, die Regera. En voor die wagen alleen al zou je naar de beurs mogen afzakken, al zullen andere supercars je dan ook wel aanspreken.
'Regera' is de plaatselijke taal voor 'heersen', laat dat duidelijk zijn. De Zweden hebben in ieder geval hun best gedaan om dat ook naar buiten te laten komen in de cijfers. De One:1 had destijds 1.341 pk, deze Regera heeft er 1.500. Dat vermogen wordt behaald door de 5.0 V8 benzinemotor te koppelen aan drie elektromotoren. Twee elektromotoren zitten elk op een achterwiel, eentje zit net achter de transmissie. Zo treedt de Regera in de voetsporen van supercars als de Porsche 918 Spyder en de Ferrari LaFerrari. Koenigsegg zegt dat de Regera ook zowat 40 km elektrisch rijdt, al vragen wij ons af wie dat zou willen.
Mooi is zo'n supercar natuurlijk niet, al is deze Regera een hele verademing tegenover de CCXR die een beetje verderop de stand staat. Een massieve achterkant wordt onderaan helemaal bekleed met carbon. De splitsing tussen carbon en carrosserie wordt gebruikt om de uitlaat en achterlichten in te plaatsen. Aan de voorzijde herken je mits wat goodwill trekken van een Jaguar F-Type, al houdt de vergelijking tussen beide wagens wel op bij de koplampen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden