De nieuwe A4 kan niet achterblijven op technisch vlak dacht Audi, daarom brengen ze de G-tron techniek die we al kenden van de A3 over naar hun gloednieuwe middenklasser.
De G-tron techniek, beter bekend als rijden op aardgas, is al even in de configurator van Audi terug te vinden, voorlopig enkel bij de A3. Bij de A3 beschik je over 110 pk en 220 Nm koppel op de vooras uit een 1.4 TFSI. Die zorgde niet voor de beste prestatie, maar was voor Audi voldoende.
Voor deze nieuwe A4 hebben ze echter voor een andere krachtbron gekozen. In de A4 G-tron schuilt de 2.0 TFSI in het vooronder met 170 pk.
De aardgastank is vervaardigd uit carbon en plastiek en kan 19 kg aardgas opslagen onder 200 bar druk. Het verbruik op aardgas is minder dan 4 kg per 100 km bij rustig rijgedrag en in combinatie met de gewone benzinetank zouden afstanden tot 950 km mogelijk moeten zijn. Hiermee komt de g-tron verder dan een A4 met de 2.0 TDI ultra.
Over het prijskaartje voor deze gasontbrander is nog niets duidelijk, wel is geweten dat hij enkel in de Avant versie gaat verschijnen. Voor de geïnteresseerde koper is het nog wachten tot halfweg 2016.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 11 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 14 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden