Dacia neemt naar het autosalon van Brussel 2017 een zo goed als compleet vernieuwde line-up mee. Al klinkt dat extremer dan het is, want het gaat steeds om subtiele aanpassingen van bestaande modellen. Toch vallen er daardoor serieus wat nieuwigheden te rapen op de stand van de Roemeense constructeur.
Moederbedrijf Renault mag dan wel verkooptopper in België zijn, het belang van Dacia in onze contreien mag je niet onderschatten. Al zeker niet door het interessant prijskaartje dat er vaak aan vast hangt. En met een opgefriste line-up kan het wel eens druk worden op de stand in Paleis 5.
Zo staan de Logan en Sandero er met hun faceliftsnuit te pronken en verschuilen ze onderin een nieuw instaptorretje. Die SCe 75 is 1-liter groot, telt drie cilinders en doet het net zoals zijn voorganger (de 1.2 viercilinder) zonder turbo. Een blok dat je niet zal terugvinden in de Duster. Wel krijgt die budget-SUV eindelijk de EDC-automaat met dubbele koppeling voorin van Renault.
De onveranderde Lodgy en Dokker maken de stand af. Die laatste zal er trouwens ook staan als Van. Want het is tenslotte ook het salon van de lichte bedrijfswagens.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 52 min geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 3 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 7 uur geleden