Niet onze woorden, wel die van Hyundai. Of ze daarmee een sneer geven naar die Duitser van gevestigde waarde? Dat zullen ze je op het salon niet vertellen. Wat ze ons wel toefluisteren? De prijzen. Niet onbelangrijk natuurlijk.
Een belangrijk salon dit jaar voor Hyundai, want de Zuid-Koreanen zetten niet enkel een groen voetje voor met de Ioniq, ook de derde generatie i30 tekent present. Waarmee het merk hoopt verder te surfen op de successtroom van de nieuwe Tucson, nummertje drie in de lijst van meest verkochte auto's in België. Daarvoor heeft het geen cent bespaard. Want de i30 is bijna Europeser dan de Volkswagen Golf. Hoezo? Wel, hoewel een Zuid-Koreaans merk werd de derde generatie i30 van de grond op ontwikkeld in Duitsland.
Hangt er dan ook een Europees prijskaartje aan vast?
De tijden dat Hyundai een budgetmerk was ligt alvast even achter ons. Niet enkel qua prijs natuurlijk, ook qua afwerking, technologie en design. Maar goed, die prijzen dan. Twee lanceringversies tovert Hyundai uit haar hoed. De Launch Edition en Luxery Launch Edition.
Die eerst komt met de 1.0 T-GDI (120 pk) neer op 24.000 euro. Standaarduitrusting omvat onder andere navigatie, achteruitrijcamera, duozone airco en de gekende 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking. De Luxe-uitvoering kost net geen 29.000 euro en voegt onder andere een panoramisch dak, licht- & regensensor, smart key, verwarmde zetels (+stuur) en 17-duims velgen toe aan de uitrusting.
Iets te duur? Dan kan je ook de lanceringsmodellen laten liggen voor wat ze zijn en zelf aan het configureren gaan. Een instapprijs hebben we nog niet, al zal die - gezien de concurrentie - rond de 17.000 euro liggen.
Recente reacties
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 3 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 6 uur geleden
BAM!: Tesla Model 3 Performance is hier (2024)
Ziet er beter uit dan die extreem saaie instappers. ook lijken de zetel beter het zitvlak is wat...
Door kevin 10 uur geleden