Meer dan 20 automerken zien geen nut in een showstand op het autosalon van Frankfurt van september dit jaar. Een maand later lijkt hetzelfde verhaal zich nog eens over te doen tijdens de Tokio Motor Show, want ook daar haken steeds meer merken af.
Een grote groep automerken heeft besloten dit jaar niet aanwezig te zijn op het autosalon van Tokio. Daarmee volgen ze een tendens die zich al langer inzet, want steeds minder automerken willen nog geld uitgeven aan salons. Temeer omdat ze tijdens die salons moeten opboksen tegen de concurrentie. Dan heeft een lokaal op poten gezet evenement om een nieuw product voor te stellen veel meer kracht. Een keuze die ook het autosalon van Tokio nu voelt.
Zo heeft BMW, Audi, Volkswagen, Seat, Skoda, Volvo Peugeot, Citroën en DS te kennen gegeven niet aanwezig te zijn op het autosalon. Waardoor vooral de Japanse automerken de spotlight in zullen nemen. Al is er toch wat Europees tegengewicht, want Mercedes trekt wel naar Japan, net zoals Renault, Alpine en Alpina (de Duitse tuner).
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 9 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden