
Bij Mitsubishi hebben ze een formule op de stand die je rijk rekent door te rijden met de Outlander PHEV.
Dé plug-inhybride underdog in autoland blijft nog altijd de Mitsubishi Outlander PHEV. Ook op het Autosalon in Brussel is de stand rijkelijk bezaaid met PHEV's. Tussen die modellen zet Mitsubishi een interactief touchscreen, de Outlander PHEV Savings Calculations waarop je zelf kan berekenen wat je bespaart op je brandstofkosten als je voor zo'n Outlander PHEV zou kiezen.

We deden daar de proef op de som en kozen voor onze eigen benzinewagen, een kranige Audi A2, omdat dat nu eenmaal het makkelijkst rekent. 40 kilometer woon-werkverkeer aan 6,7 liter per 100 kilometer benzineverbuik, dat tikt al aan. De laatste keer dat we voltankten was dat aan 1,38 euro per liter E10. Geef die gegevens in via de schuiver en je leest af dat je met zo'n Mitsubishi Outlander PHEV al snel 2.500 euro zou besparen aan brandstofkosten over drie jaar tijd. Op 1 jaar zou dat dan een dikke 800 euro zijn.
25 minuten of 7 uur
De Outlander PHEV is een plug-inhybride die de motor pas echt aanspreekt wanneer de accu volledig leeggereden is. De wagen kan 45 kilometer volledig elektrisch rijden, al kan je daar nog wat kilometers bijplakken als je het regeneratief remmen slim gebruikt en aldus de accu onderweg weer wat laat bijladen. Dus, als je dagelijks minder dan 45 kilometer rijdt, dan kan je hem gewoon 's avonds op het stopcontact aansluiten. Via een 230 (8A)-stopcontact laad je hem volledig op in 7 uur tijd. Heb je wat minder tijd, dan kan je hem in 4 uur tijd opladen via de laadpaal die een gecertificeerd installateur bij jou plaatste. Nog minder geduld? De snelladers langs de snelweg laden je accu op tot 80% van de capaciteit in slechts 25 minuten.

De Outlander PHEV is beschikbaar vanaf 41.740 euro. Met de saloncondities die tot 31 januari gelden kan je nog een salonkorting van 2.600 euro scoren, met daarbovenop een voorwaardelijke overnamepremie van 1.500 euro voor je oude auto.
Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
mja, Geraard zegt soms 13kWh, soms 9.2kWh. Ik refereerde eigenlijk naar de VW-website waar de...
Door Jacky 2 dagen geleden
Over Suzuki en MG, met Bart Hendrickx - RoadTrip Salonspecial
altijd al sympathie gehad voor Suzuki. Maar wat hangt die PSA leeuw daar in die catacomben te doen...
Door suskewiet 2 dagen geleden
Rij-impressie + video: Hyundai Tucson (2020)
U bedoelt 2.0 diesel de 18d ;) die zijn wel zuinig idd
Door Davy vd 3 dagen geleden
Rijtest: Fiat Panda Hybrid (2020)
Groot gelijk maar Is nu veranderd. Die batterij staat nu rechts onder de passagiers zetel.
Door Joris Vanlishout 3 dagen geleden