Nu de gasprijzen steil de hoogte in gaan en elektriciteit tegenwoordig niet meer zeker is, lijken we in een negatieve spiraal terecht gekomen. Voor elk probleem zijn er echter oplossingen. Ken je bijvoorbeeld al 'vehicle-to-load'? Dat is een technologie waarbij elektrische wagens als batterij dienen voor andere toepassingen.
Niet alleen Vehicle-to-Grid (V2G) is een interessante toepassing op de Hyundai Ioniq 5. Dat de wagen als accu kan dienen voor een woonhuis, wil ook zeggen dat hij kan dienen als accu voor andere doeleinden.
V2L op verplaatsing
Je vlees bakken op een elektrisch vuur in the middle of nowhere? Het kan. Net als je elektrische grasmaaier van stroom voorzien of een elektrische pomp aandrijven maar je kan er ook je laptop of koelbox mee van stroom voorzien.
Allemaal zaken die ervoor kunnen zorgen dat de stroom niet van het net gehaald hoeft te worden wanneer de vraag - en de verkoopprijs - het hoogst is. Bij de Hyundai Ioniq 5 levert de V2L aansluitng 3,6 kWh, genoeg om een 55 inch scherm 24 uur te voorzien van stroom.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 22 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden