De beheerder van ons elektriciteitsnet wrijft zich waarschijnlijk in de handen bij het zien van de recente ontwikkelingen in autoland. Ook Opel geeft wat details vrij over het Meriva EV-project waar zij aan werken.De technologie-studie krijgt een accu met 16 kWh mee. Deze accu kan een 80 pk en 215 Nm sterke elektro-motor aandrijven. Voor de Meriva betekent dat een rijbereik van 64 km en een topsnelheid van 130 km/u.
Ondanks het lage rijbereik, wijkt de Meriva EV niet veel af van andere elektrische concepten. Wie wil, kan naast het opladen van de accu met netstroom (230 V) of een snellader (400 V) de batterij ook ontladen via dezelfde weg. Op die manier kan je je huis van stroom voorzien als er een elektriciteitspanne is, je tentenkamp van wat technologie voorzien of simpelweg een platte batterij van een andere wagen terug tot leven wekken. De Meriva EV is verder een conceptstudie die dient om te experimenteren met snelle laadtechnieken en communicatie tussen accu en lader.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden