Alfa Romeo Orazio Satta designstudie moet het opnemen tegen BMW 6 Gran Coupé en Mercedes CLS

De Italiaanse designer Marco Procaccini vindt, net zoals velen, dat Alfa Romeo veel meer kan zijn dan het nu is. Hij maakte deze designstudie als het Italiaanse antwoord op de BMW 6 Gran Coupé en de Mercedes CLS. Als er één Europees merk is met de juiste geschiedenis en dynamiek om deze premium merken te beconcurreren is het Alfa Romeo wel, spijtig genoeg durft Fiat-groep CEO Sergio Marchionne dit wel eens te vergeten.

Deze designstudie is genoemd naar een historisch figuur in de geschiedenis van Alfa Romeo. Orazio Sata Puliga (1910 - 1974) was een belangrijke designer binnen Alfa Romeo. Hij was onder andere verantwoordelijk voor het ontwerp van de originele 158, 159 en 1900. Van 1969 tot een jaar voor zijn dood was hij vice president bij Alfa Romeo.

Marco Procaccini zegt dat hij deze studie gemaakt heeft als het Italiaanse antwoord op de BMW 6 Gran Coupé, Audi A7 Sportback en Mercedes-Benz CLS. Hij zou onder meer het platform en aandrijflijn van een nieuwe toekomstige kleine Maserati kunnen gebruiken.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Quin 13:29
afbeelding van Quin

Bij de MiTo en Guilietta zit er een lekker vloeiende lijn in het design, hier mis ik dat wel een beetje. De achterkant vooral start nogal bruusk.

Yvesw 16:40
afbeelding van Yvesw

Heeft nog een te grote zijlijn van de 166 en die vond ik niet meteen de mooiste van de club. Achterkant is inderdaad ook nogal bruusk. Trouwens de CLS en 6 GC zijn "coupés" en hoewel je daar nog over kan muggenzift kan je dit onmogelijk een coupé noemen...

Sorry Marco, uw naam klinkt Italiaans maar daar eindigt het ook bij...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws