Volkswagen heeft de hybride smaak te pakken. Deze keer pakken ze uit met een plug-in hybride op klein formaat. De Twin-Up krijgt de technologie van de XL1, de geavanceerde maar dure zuinige Volkswagen.
De Twin-Up krijgt een dieselmotortje, gecombineerd met een elektromotor en een DSG-versnellingsbak. De 0.8 liter grote TDI brengt 48 pk (35 kW) voort, evenveel als de elektromotor die hem bijstaat. De combinatie van beiden levert 55 kW aan vermogen op, dat brengt hem in 15,5 seconden naar de 100 km/u en levert een topsnelheid van 140 km/u op.
Maar het is niet voor dat soort prestaties dat Volkswagen de Twin-Up plug-in hybride bouwt. Verbruik en CO2-uitstoot zijn dat des te meer. De Twin-Up lust 1,1 l/100 km en stoot slechts 27 g/km CO2 uit.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden