Is de S-FR zo'n concept waarbij je aan je kleine teen voelt dat Toyota hiermee even aftast of 'ie goedgekeurd wordt door de menigte, dan voel je meteen dat de FCV Plus en KIKAI conceptwagens eigenlijk nooit in productie zullen gaan. Eerder showcases dan voorlopers.
KIKAI
De Kikai-concept kan alvast zo uit Mad Max komen gereden. Met zijn Hot Rod-vorm en nogal industrieel ogend design kan je moeilijk omschrijven wat dit nu juist is. Toyota noemt het alvast een driezitter (bestuurder centraal, twee achterste passagiers) die het gevoel van snelheid moet omarmen en een ode moet brengen aan de industriële revolutie. Dat merk je ook, want de Japanners hebben geen moeite gedaan om de mechaniek te verstoppen.
Nee, ophanging en motor worden juist prominent in beeld gebracht. Een analoge verademing in een digitale wereld.
FCV Plus
Alsof de Mirai nog niet gek genoeg is, toont Toyota op het salon van Tokio deze FCV Plus. Een futuristisch ogend karretje dat- net zoals die Mirai waterstof omarmt. Toyota droomt namelijk luidop van een duurzame wereld waarin we waterstofenergie gebruiken. Meer nog, de wagen kan via een externe tank waterstof energie opwekken om als een soort van generator te dienen die anderen dan kunnen gebruiken. Zei er iemand toekomst?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden