Met ietsjes vertraging is hier dan de Lamborghini Terzo Millennio, het concept dat de elektrische toekomst van het merk moet weerspiegelen.
Lamborghini en de jongens van MIT, Massachusetts Institute of Technology, hebben kosten nog moeite bespaard om het concept naast een uniek voorkomen ook stampensvol techniek te steken. MIT heeft zich vooral bezig gehouden met het energie-aanbod in de wagen en alles wat daarrond zweeft. Supercondensatoren, die in de Aventador het start-stopsysteem versnellen, worden in deze concept car op meerdere processen in de wagen toegepast, al is gedetailleerde informatie over dat systeem nog onbekend. De batterij van de wagen is niet te vinden onder de motorkap of achteraan de wagen. Nee, heel het koetswerk is de batterij! Vernieuwend, maar ook hoe daar de vork in de steel zit heeft Lamborghini nog niet losgelaten.
Carbon zal het hoofdbestanddeel zijn van de koets en zal dus ook de opslagplek worden voor de energie die nodig is om de wagen aan te drijven, op papier dan toch. Aandrijving gebeurt via een typisch-Lamborghini vierwielaandrijving waarbij ditmaal elk wiel over een aparte elektromotor beschikt. Is het geheel nog niet Sci-Fi genoeg? Het koetswerk gaat over “self healing” beschikken, wat er op neerkomt dat de wagen zichzelf gaat herstellen.
Autonoom rijden zal ook beschikbaar zijn op je Lamborghini, met een racetrack instelling om je toptijden te laten neerzetten zonder zelfs iets te doen. Dat is wel een beetje valsspelen, toch? Achja, het blijft er toch nog steeds heel mooi uitzien. Al zal dit eerder atypische uiterlijk nooit de productie halen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden