De Ford F-150 Raptor had lang alleenrecht maar ondertussen zijn ruigere pick-ups schering en inslag bij constructeurs. Ook Mitsubishi wil mee gaan spelen in het segment en deze "L200" Triton Absolute concept is de voorbode daarvan.
Mitsubishi heeft een lange geschiedenis in het pick-upsegment maar door een rits nieuwe inzendingen is de spotlight wat weggehaald van de Japanners. Dat licht zoeken ze nu terug op met de Triton Absolute, een conceptversie van de L200 die in de rest van de wereld Triton wordt genoemd. Die conceptwagen hanteert het gekende receptuur voor de ruigere pick-ups. Denk aan een hogere bodemvrijheid, breder spoor, groter bandengerief en de nodige uiterlijke addenda.
Waar rakkers zoals de Raptor en co vaak ook straffere motoren onder de kap krijgen blijft het opvallend stil over de krachtbron voorin deze concept. Waardoor we aannemen dat Mitsubishi geen plannen heeft om de 2.4-liter viercilinder turbodiesel met 154 pk en 380 Nm in te wisselen voor extra oomph. Momenteel staat de conceptwagen te blinken op de Bangkok Auto Show in Thailand, later dit jaar zal 'ie nog verschillende andere autosalons bezoeken. Waardoor het duidelijk is dat de productieversie nog niet voor morgen is.
Recente reacties
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Klopt
Door Mathieu 1 dag geleden
Ouch: "Volkswagen heeft nog 1 à 2 jaar om zichzelf te redden"
Daar ga ik u niet in tegenspreken. Woensdag heb ik de nieuwe Kuga full hybrid gezien bij mijn...
Door Mathieu 1 dag geleden
Fiat legt productie elektrische 500e stil, drie keer raden waarom
Het is dan ook niet bepaald een aantrekkelijke EV. Duur (42kWh - €35k) en weinig bereik (~250km)....
Door Gaëtan 1 dag geleden
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Daar ben ik wel benieuwd naar de onderliggende redenering hiervan, de distributieriem komt toch...
Door Adriaan 1 dag geleden