
SsangYong Motors is dood, leve KG Mobility. Het Zuid-Koreaanse bedrijf veranderde zopas van naam om beter binnen de rangen van kersvers eigenaar KG Consortium te passen. Die laatste laat er dan ook geen gras over groeien, en presenteert meteen een toekomstvisie in de vorm van drie studiemodellen.
Twee weken geleden veranderde SsangYong Motors van naam, en werd het bedrijf omgedoopt tot KG Mobility. Die aankondiging kwam echter niet alleen, want de nieuwe bazen beloofden meteen dat het voorheen vaak voorzichtige merk in de nabije toekomst zou uitpakken met maar liefs vier gloednieuwe EV’s. Daarvan kenden we er al eentje, de Torres EVX, maar nu geeft KG Mobility ook inkijk in de drie andere nieuwkomers.
Binnenkort KG EV’s
Dat doen ze voorlopig wel nog in de vorm van conceptcars, maar die zien er toch opvallend concreet uit. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de O100, een knap gelijnde pick-up die zo naast de Torres EVX in de showrooms zou kunnen pronken. Daar zou hij dan de SsangYong Musso kunnen aflossen, en ook voor de Korando voorziet KG vervanging. Die komt er in de vorm van de KR10, een conceptcar die qua design zelfs doet denken aan de tweede generatie van SsangYongs compacte SUV. Tot slot is er ook een alternatief voor zij die liever wat ruiger onderweg zijn, want de F100 moet menig Land Rover Defender het leven zuur komen maken… maar dan als EV.

We gaan er dan wel vanuit dat het om elektrische modellen gaat, maar daarover rept het merk voorlopig nog met geen woord. Enkel de O100 pick-up krijgt duidelijk een laadpoort in de flank en een mysterieuze ‘EVT’-badge op de neus, maar de KR10 en F100 zouden evengoed op benzine of — stel je voor — diesel kunnen lopen. Dat lijkt ons echter onwaarschijnlijk aangezien KG Mobility eerder sprak over een schare aankomende EV’s, en in zijn nieuwe omschrijving ook spreekt over een “focus op elektrische voertuigen”. Reken er dus maar op dat je binnenkort KG EV’s op de baan mag verwachten die er ongeveer zo uitzien.
Recente reacties
Eerste test: Hyundai Kona Electric (2023)
Op zich geen verkeerde afmeting voor een auto. Maar wat een gedrocht. die lichtblokplaats.... Die...
Door kevin l 1 dag geleden
Eerste test: Hyundai Kona Electric (2023)
ik ben niet vooringenomen voor wat betreft merken en ik sta open voor alles maar ik vind deze wagen...
Door Piet 3 dagen geleden
Fisker landt in België: orderboekjes voor elektrische Ocean geopend (2023)
Al ze prijs onder de 40000€ is dit een leuk alternatief voor al die Chinese EV brol, de Vlaamschen...
Door Vigor Mortsen 3 dagen geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Zoals THIS ook al aangaf zal het zeker duurder worden. Een paar jaar geleden bracht de auto-branche...
Door John 4 dagen geleden