Een derderangs-onderzoek van Peugeot onderzocht de relatie van mannen met hun auto en partner. De resultaten van die studie maakte de Franse constructeur, die het onderzoek 'RCZ study' noemt, vandaag bekend. Daaruit blijkt dat 50% van de mannen het makkelijker vindt zijn auto dan zijn vrouw te onderhouden (duh). 17 procent van de ondervraagden zegt meer tijd met zijn auto dan met zijn partner door te brengen (file alert). Zo'n 13 procent van de heren zegt langer bij zijn auto dan bij zijn partner te blijven (ik-zaag-niet-alert). En 14 procent denkt dat een sportieve wagen hen zal helpen bij het scoren van hun droompartner. De studie maakt ook bekend dat 14 procent van de mannen meer over hun auto dan over hun partner praten.
Laatst gepubliceerd
Reacties (19)
Plaats een reactie"t zijn zij die er het minst over praten die er het meest van genieten". Al ging die reclame wel over frieten...
@Ponrow & Sven: Die 14% is toch niet zo raar... Waarom zouden ze over hun auto praten? Daar is nooit iets mis mee, nooit een gebroken onderdeel, een ergernis... Maar je vriendin daarentegen... :p
@yves: Ik praat over m'n auto op het circuit, over de kosten, over bandenpresaties bij bepaalde drukken, over temperaturen van rubber, over vanalles en nog wat! Als ik met een vrouw die niets van auto's kent (Sofie V.M bv) al meer dan een half uur kan babbelen over een totaal niet interessante S60... Kan je je al inbeelden hoelang ik met maten spreek :p!
Dat van dat onderhoud is niet waar voor mij! M'n auto moet PERFECT staan (zeker voor circuit gebruik) en ik sta dan ook maandelijks bij de garagist om dat ene kleine dingetje te laten fiksen! Terwijl ik hoogstens 2-3x per jaar bij de bloemist sta om iets te fiksen :p! Ik heb een ongelofelijk makkelijke vriendin: voor haar verjaardag een bosje bloemen en een taart en ze is heel gelukkig :D!
Dat van die meer tijd doorbrengen: Als je nog niet samenwoont en je staat dan ook nog eens wat in de file lijkt het me inderdaad maar normaal dat je meer bij je auto bent dan bij je vriendin...
@Patat: Dan hoor je bij de gelukkigen ;) Op vlak van de partner... Want mijn god ik zou niet zoals jou willen leven met een constante perfectiemanie tegenover de wagen :p
En ik heb geen "maten" waar ik mee over auto's kan spreken. Nu ik er over nadenk... Ik heb eigenlijk helemaal geen "maten" :(
Ik zie jou wel als maat Yves! Als ik m'n drempel voor 'maat' zijn even hoog zou leggen als jij had ik er ook maar 2 hoor ;)!
En ik ben geen perfectionist! M'n auto is ook dikwijls vuil en is al in geen 2 jaar gestofzuigt (wel matjes uitgeklopt)! Maar de techniek moet perfect zijn, anders ga ik de Nordsleife niet op ;)! Want ik kan toch zeggen dat ik dicht bij de grens graak! Officiele Volvo tijd voor m'n auto ligt maar 30 seconden sneller dan mijn tijd! En dat was van mij met 4 man en volle dieseltank en met andere auto's en het rechte stuk gesloten!
@Patat: Dat pakt me nu zie :p
30" is wel een eeuwigheid hoor Patat ;) Zelfs op de Nordsleife...
Toch niet hoor Yveske, laat me alleen rijden met een halfvolle tank en ik graak er zeker niet ver van! Ik zou het je wel willen bewijzen maar je durft niet mee ;)! En geef me de baan alleen! Want voor het lange snelle stuk bergopwaarts heb ik moeten inhouden voor een GT3 die een M3 aan het pesten was! En daardoor heb ik heel dat stuk met moeite meer dan 110 gedaan :'(! Anders zat er zeker 130-140 in!
@Patat: Ik geloof je hoor jongeman :p Just messing with you ;)
@ponrow: shhht, ik voelde me net zo goed :p! Het eerste rondje deed ik op 2.4 (de spanning die ik gebruik op de openbare weg) maar na de caroussel kregen ze heel goed warm en verloor ik grip omdat ze bol kwamen te staan! de 2e maal heb ik ze koud op 1.9 gezet en vorzichtig vertrokken! En toen ik ervan kwam hadden ze na 5 minuutjes file nog 2.3 kilo zitten! en dat was perfect! Welke spanning gebruik jij? (welke maat zijn de uwe eigenlijk?)
Michelangelo: enkel een broer maar die is ook al vant straat :p!
Van mij ook 225 :), wat betaal jij voor een band?
2.1 vond ik aan de lage kant! Ik had niet genoeg gevoel in mn stuur bij die druk... Nadeel is wel dat het soms nbitj hard staat maar ik denk dat ik gewoon verwend ben :p!
Wow, da's een badje! Ik heb 1400 betaald voor 4 banden en 4 17 velgen :o!
Dat stikstof is inderdaad een optie, maar voorlopig doet 'lucht' nog alles prima :D! Voor die 3-4 rondjes Nordsleife dat m'n bandjes doen op een jaar tijd :p!
Ik heb een peugeot rcz 200pk. Graag zou ik hem laten tunen voor meer pk, maar weet niet goed waar ik moet zijn en waar bevind de software zich in de auto. Kan iemand mij helpen.
@Schorpioen: Ik stuur de mensen meestal door naar <a href="http://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/43-peugeot/2340-r.... Hoop dat dit iets van hulp is voor je ;)
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 13 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden