Monte Carlo. Tour de Corse. Jaren '80. Superchargers en turbochargers. Bijeengepakt publiek, levensgevaarlijke toestanden en de krachtigste rallywagens ooit gemaakt. Group B bestaat spijtig genoeg al lang niet meer maar is gelukkig nog niet vergeten. Onze fotograaf Fréderic was onmiddellijk geïnspireerd bij het zien van de officiële Audi RS7 beelden en maakte deze RS7 Group B Tribute.
Audi heeft een ongelofelijk rijke rallygeschiedenis en maakte in de jaren '80 met de Audi Quattro S1 een legendarische naam. De wagen had een 2110cc vijfcilinder met een geavanceerde turbo. Op papier maakte deze 480 pk maar in praktijk kon hij gerust meer dan 500 pk op de grond neerzetten via zijn vierwielaandrijving (tevens ook de oorsprong van de huidige Quattro typebenaming).
Indrukwekkende cijfers, maar de concurrentie was er dan ook naar. Met tegenstanders als de Lancia Delta S4 en de Renault R5 Turbo moest onder andere Walter Röhrl zijn beste vaardigheden bovenhalen. Uiteindelijk kon de Audi Quattro naam twee maal het WRC kampioenschap binnenhalen.
Bij het zien van de ronduit vulgaire Audi RS7 met zijn Quattro grille begon huisfotograaf Fréderic Louis onmiddelijk te Photoshoppen met deze RS7 Group B Tribute als gevolg. De juiste kleuren, de juiste bestickering en de verplichte koplampen. Zou deze RS7 een kans hebben gemaakt begin jaren '80?
Meer weten over de legendarische group-b periode? Onderstaande documentaire is alvast een goede plaats om je avontuur te beginnen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 22 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden