In Genève stellen merken niet alleen concept cars en nieuwe supercars voor. Om modellen wat in de verf te zetten worden soms ook speciale reeksen uitgevonden. Zo is er de Adventure-versie van de Toyota RAV4 en bestaat de Dacia Duster tegenwoordig ook als Aventure. Welke heeft volgens jou de grootste terreinroeping?
Goed, de keuze wordt wat makkelijker als je weet dat de Dacia een productiemodel is en de Toyota slechts een concept car. Toch maken ze beide gebruik van wat ruigere looks om hun terreincapaciteiten in de verf te zetten. De Toyota RAV4 Adventure krijgt een aangepaste voorkant met vier mistlichten, terwijl de Dacia Duster Aventure gebruik maakt van verstralers op het dak.
Voor- en achteraan voorziet Toyota de RAV4 van beschermplaten onderaan de bumper, iets wat we ook bij de Duster zien. Toyota houdt het iets minder opvallend door niet voor een striping in een contrasterende kleur te kiezen zoals Dacia wel deed. Toyota maakt dan wel weer gebruik van 20 inch velgen, waar Dacia het bij exemplaren van 16 inch houdt.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 18 uur geleden