Eindelijk gaat een bedrijf een idee dat al veel langer bestaat in productie nemen. Het Franse EP Tender biedt vanaf nu een aanhangwagen aan die een elektrisch voertuig van stroom voorziet. Dat gebeurt met behulp van een benzinemotor.
Het gaat dus om een range extender, al wordt die buiten de wagen geplaatst en apart aangekoppeld. Dat heeft zo zijn voordelen, wie kortere afstanden rijdt, hoeft het karretje niet achter zich aan te trekken, wie langer rijdt kan beroep doen op de motor om de accu tijdens het rijden bij te laden. De motor in kwestie is een torretje uit de Tata Nano en heeft een inhoud van 600 cc. Die motor wordt onder een constant toerental aangedreven, zodat het meest efficiënte draaipunt gebruikt wordt.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 18 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden