In de eeuwig zoektocht naar minder verbruik en meer prestaties springen merken gretig op de turbo. Het lijkt er zelfs op dat de atmosferische motor met uitsterven is bedreigd. Maar vinden jullie dat zonde?
Buiten enkele uitzonderingen werden de laatste tien jaar de meest performante wagens gespaard van turbo's. Denk maar aan de vorige generatie BMW M3 met brullende V8, de vorige generatie Honda Civic Type-R met hoogtoerige viercilinder en de Ferrari 458 Italia die even Italiaans klinkt als pasta. Drie wagens waarvan de opvolgers, niet geheel onverwachts, beschikken over turbokracht.
Is dat echter erg? Want de turbo's zorgen er voor dat het verbruik dramatisch daalt en de kracht de hoogte in vliegt. Op papier een win-win-situatie. Al kan je opperen dat turbo's wat de charme van motoren afnemen. Maar delen jullie die mening? Daarom volgende vraag:
Waar gaat jullie hart sneller van slaan, een turbomotor of een atmosferisch blok?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden