Honda moet het in Europa tegenwoordig misschien wel doen met een best brave line-up, in eigen land gaan ze nog lekker loos. Getuige daarvan is deze StepWGN, waar niet alleen van de naam een hoek af is...
Bij ons loopt het zo'n vaart niet, maar in Japan woedt er een stevige strijd in het segment van de vierkant monovolumes. Logisch ook want de ruimte is er beperkt en de regering promoot de zogenaamde KEI-cars. Deze StepWGN is het Hondaiaanse antwoord op de Toyota Noah en Nissan Serena die je op Japanse bodem kan vinden.
Visueel ziet de StepWGN er uit als een dertien in een dozijn monovolume, maar de achterklep weet toch de show te stelen. Honda noemt het de 'Waku Waku gate' en we kunnen niet ontkennen, het ziet er inderdaad redelijk waku uit. Het systeem laat je de gehele klep openen naar boven, of één kant van de klep openen zoals een deur. Een deur die niet naar de buitenkant openslaat richting de straat, maar net het tegenovergestelde doet om gemakkelijk aan de derde zetelrij te geraken.
Ook belangrijk voor Europa
Laten we die kekke kofferklp even voor wat ze is en richten we ons op de voorkant, dan zien we de nieuwe 1.5-liter VTEC Turbobenzine van Honda. Een blok dat we op termijn ook zullen terugvinden in de iets normalere Europese modellen...
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden