De inhoud van een motor slinkt tegenwoordig terwijl je er naar staat te kijken. Performante viercilinders zijn dan ook gemeengoed. Bijgestaan door een joekel van een turbo (of twee) waardoor het meeste motorgeluid genekt wordt. Oplossing van de constructeur? Vals motorgeluid door de luidsprekers knallen! Maar gaan jullie daar mee akkoord?
De laatste keer dat er echt veel te doen was rond vals motorgeluid via de geluidsprekers was met de komst van de nieuwe generatie BMW M5. Dat was ondertussen zo'n 3 jaar geleden en iedereen riep toen moord en brand. Ondertussen lijken we er ons bij neergelegd te hebben. Want geen haan kraaide erom bij de komst van de nieuwe M3 (wel om diens drukgevoede zes-in-lijn) en ondertussen vind je het terug in een resem aan sportieve modellen met viercilinder.
Zelfs de Peugeot 308 1.2 PureTech met 130 pk maakt gebruik van vals geluid door de luidsprekers... en dat is een driecilinder. Maar zouden we niet liever hebben dat constructeurs meer tijd steken in het écht sportief laten klinken van hun motoren? Want gewoon een MP3-plaatje afspelen is toch een soort van gemakkelijkheidsoplossing?
Daarom volgende vraag:
Moet fake motorgeluid kunnen volgens jullie?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden