De pk-cijfers vliegen al enkele jaren de pan uit. Elke zichzelf respecterende sportwagen moet tegenwoordig met minstens 600 pk kunnen uitpakken en nu zelfs Volvo een 400 pk sterke SUV aanbiedt, is het tijd om de vraag te stellen: komt er ooit een einde aan de pk-strijd?
Het nieuws dat KTM geen van de pot gerukte straatlegale racemotoren meer gaat maken zette ons aan het denken. In autoland zijn op tien jaar tijd de pk-cijfers van de meeste automodellen namelijk verdubbeld. Tot op het belachelijke, want tegenwoordig kan je een sedan kopen met vlot 700 pk. Ter vergelijking: tien jaar terug had een Ferrari Enzo er zo'n 650 onder de kap. Genoeg om de wereld op z'n kop te zetten.
Het is dan ook maar de vraag hoe lang deze pk-strijd verder kan gaan. Want ooit moet er een stop komen. De vraag is echter of die stop er komt door een technologische muur, of door veiligheidsredenen... Wat denken jullie?
Moet er een einde komen aan de pk-strijd?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden