Waarom Opel de Buick Avista naar hier moet halen

buickopel

We hebben er een weekendje kunnen over slapen, maar kunnen het nog altijd niet van ons afschudden. Wat juist? Wel, het gevoel dat Opel ons bij onze - om het mooi te verwoorden - staart heeft. Want de GT Concept toont wat magertjes naast de Buick Avista concept.

Het zijn broertjes van elkaar, Buick en Opel. Waardoor we even hoopten dat moederkloek GM Opel zou verplichten om de Avista concept over te nemen met bliksemschicht-logo. Niets van waar, want de Duitsers creëerden hun eigen coupé-droom in de vorm van de GT concept. Een, in tegenstelling tot de visueel best wel productierijpe Avista, Hot Wheels op al even Hot Wheels-geïnspireerde wielen.

Kortom; we voelen ons wat tekort gedaan. Want hoewel geinig, die GT concept, wordt het eens tijd dat Opel op de proppen komt met een spirituele opvolger van de Calibra en Monza. De GT concept zal daar alvast niet voor zorgen, want volgens Opel is een coupe niet rendabel.

Echter; waarom zet het Duitse Opel niet samen met het Amerikaanse Buick en Australische Holden de schouders onder de Avista om er een wereldwijde productievariant van te maken? Qua vlaggenschip zou het alvast tellen.

Zitten jullie te wachten op een coupé van Opel?

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
JRE 11:57
afbeelding van JRE

De inschatting van Opel is correct volgens mij. Een coupe is niet rendabel behalve als de motorkap versierd is met een ster, ringen of een propeller.

De Laguna Coupé, de Genesis Coupe van Hyundai, de Toyota GT86, ... De kleine SUV'tjes van dezelfde merken verkopen toch iets beter, om het wat te understaten.

Ik herinner me nog dat iedereen op het internet die vorige Opel GT ging kopen. Uiteindelijk zijn er 7500 van gebouwd.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws