Een hybride op nitro, want ook de Fast and Furiousers zijn tegenwoordig begaan met het milieu. Hoe rap zo'n Ioniq juist kan gaan op NOS? Wel... je steekt alvast een BMW M5 voorbij met je groene Hyundai.
Dat je die kan voorbij steken heeft meer te maken met het feit dat de M5 begrensd is op 250 km/u natuurlijk. Al moet het een komiek zicht zijn; op de Autobahn even je M'er maxen en dan opzijgeduwd worden door een Hyundai Ioniq. Geen standaard model natuurlijk, wel ééntje met een aerodynamische kit, dichte velgen, een single-stage nitro-injectiesysteem én een parachute op z'n kont.
Met al die spullen aan boord en een hele hoop spullen niet meer aan boord (zoals airco en wat interieurcomponenten) stuwde Hyundai de Ioniq op de Bonneville Salt Flats naar een topsnelheid van - hou je vast - 254 km/u. Geloof het of niet, daarmee zet Hyundai een FIA-goedgekeurd landrecord neer. En toegegeven, het is natuurlijk een stuk vlotter dan de 185 km/u die je standaard uit de Ioniq puurt.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 18 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 20 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 23 uur geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden