Want waarom één van de 502 zeldzame klassiekers aan gort rijden als je over de credenties beschikt om gewoonweg een nieuw exemplaar te bouwen?
Mercedes' rivaal voor de originele BMW M3, de 190E 2.3. De latere EVOII met 2.5-liter vier-in-lijn met 235 pk is echter de sweetspot voor vele Autofans. Knijterduur en ongeveer even zeldzaam trouwens, waardoor het Mercedes wat knullig leek zo'n exemplaar te gebruiken bij haar trackday evenementen. Toch wilt het merk graag haar racegeschiedenis tonen, waardoor het Mercedes-Benz Classic contacteerde om één van de 1.9 miljoen 190's te vinden in een ombouwstaat.
Het resultaat is dus een nagelnieuwe 190 EVOII, ook al ziet 'ie er uit of hij kwam net uit de fabriek voor de Group A-raceklasse. Gezien Mercedes 'm heeft gebouwd kan je trouwens moeilijk spreken van 'geen echt exemplaar' natuurlijk. Anders nog zo'n stuk of 1.000 maken voor een serieuze som, Mercedes?
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 8 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 2 dagen geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden