Nederlanders zijn notoire veelrijders, dat is een feit. Alleen denk je dan aan een aftandse Volvo die het klokje rond is gegaan. Een Touareg met dikke V10 diesel, dat is eens iets anders. Na 730.000 kilometer vindt de eigenaar het tijd om er afscheid van te nemen. Koopje?
Sowieso een zeldzaam model, de eerste generatie Touareg uitgerust met de 5-liter V10 TDI. Een blok met vrachtwagenprestaties, zullen we maar zeggen. Want met 313 pk loop je tegenwoordig niet meer te pronken, het koppel van 750 Nm doet dat dan weer wel. Dankzij die emmer aan trekkracht heeft het blok amper 6 seconden nodig om de lijvige SUV richting de honderd te sturen. Een sleeper, zeg maar.
Eentje die blijkbaar ook duchtig kilometers kan malen, want een Nederlander neemt na 11 jaar afscheid van zijn Touareg V10 TDI. Tijdens die periode wist de man maar liefst 734.621 kilometer op de naald te zetten. Waardoor je kan zeggen dat 'ie best een veelrijder is. 7.800 euro vraagt de man er nog voor, exclusief btw. Al zou de motor op 500.000 kilometer vervangen zijn voor een compleet nieuw exemplaar. Waardoor het nieuwe blok amper 234.000 in zijn cilinders heeft zitten. Koopje, toch?
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 9 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden