Een E39 M5 met bumperwerk van een E92 M3 en F82 M4. Geen idee waarom de eigenaar dacht dat het zou werken maar het resultaat is de grootste BMW-identiteitscrisis sinds de onthulling van de X2.
Een trend die we nooit gesnapt hebben; een Audi TT ombouwen tot een soort van mini-R8. Past ook in dat rijtje thuis: oude wagens aankleden met bumpers van nieuwere modellen. Een Golf 4 met de bumpers van een Golf 6 bijvoorbeeld. Al is dit project ook eentje voor de geschiedenisboeken van automotive waanideeën. Want deze Britse M5 kreeg een hoop carrosserie aangemeten die hem eigenlijk niet toebehoren. Waardoor we door drie generaties BMW mogen wandelen.
Beginnen doen we met de basis, een E39 M5, volgens sommige puristen de laatste échte M5. Die basis van rond de eeuwwisseling kreeg een achterbumper aangemeten van de M3 die in 2007 het levenslicht zag. Je weet wel, die rakker met van de pot gerukte V8. Frontaal is er dan weer plaats voor een bumper van de F82 M4, een coupé die ondertussen zo'n vier jaar op de markt is.
Een complete mengelmoes dus dat aan de éne kant werkt maar aan de andere kant ook compleet niet. Of kunnen jullie deze bij de tijd gebrachte M5 wel smaken?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden