Mercedes zit in de VS met een vervelende situatie, want veiligheidsorganisatie National Highway Traffic Safety Administration is tot de vaststelling gekomen dat enkele duizenden GLB's last hebben van losse wielboogbeschermers rond de voorwielen en spoilers die tijdens het rijden durven verdwijnen.
Hoewel er in Europa geen verplichting tot openheid is omtrent recalls bij automerken, is dat wel het geval in de Verenigde Staten - the place of law suits. Waardoor het loont om sporadisch eens over het water te gaan kijken wat veiligheidsorgaan National Highway Traffic Safety Administration de voorbije periode heeft ontdekt. Want groot of klein, premium of budget, elk foutje wordt uitgebreid onder de loep genomen. Niet anders bij de GLB, Mercedes' spirituele opvolger van de GLK.
Vliegvreugde
Die in de basis voorwielaangedreven crossover kampt met enkele vervelende problemen voor eigenaars. Althans, voor eigenaars van een GLB geproduceerd tussen 13 mei 2019 en 15 september 2020. De extra wielboogbeschermer aan de voorwielen - je weet wel, dat plastiek stukje dat de GLB zijn offroadlooks moet geven - kan tijdens het rijden losvliegen door een fout tijdens de assemblage in Mexico. Die fout laat een klein spleetje tussen spatbord en opgeplakte wielboog achter.
Al stopt de recall-pret voor de GLB daar niet, want ook de spoiler kampt met problemen. Die heeft twee stukken die over de rand van de koffer verticaal naar beneden lopen (om de aerodynamica te verbeteren). Ook die stukken kunnen tijdens het rijden het hazenpad kiezen. Niet zo goed voor de aerodynamica, ook niet zo goed voor de auto's die op dat moment achter je rijden. In de VS gaat het alvast over zo'n 7.500 GLB's die terug richting de dealer worden gestuurd om de problemen gratis te verhelpen. Specifiek gaat het over de daar verkochte GLB 250's en Mercedes-AMG's GLB 35.
Lees HIER alvast onze review van de GLB... mét vaste spatborden.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden