Mag dat, zoveel vermogen in een restomod 911?

Een restomod gaat meestal gepaard met een aantal aanpassingen en af en toe zit daar een mooie vermogensupgrade bij. ook bij deze Porsche 911, die bijna een verdubbeling in het vermogen ziet.

Je moet tegenwoordig al wat meer doen om op te vallen in het restomod-milieu. Zo is er een Opel Manta GSE, die op basis van een oude Manta werd gebouwd en een elektromotor meekreeg. Anderzijds is er een Ford Escort in rally-outfit die we toch liefst in een etalage zien staan. En dan heb je de Porsches die herwerkt worden. Tegenwoordig doen ze het allemaal met elektromotoren, want dan mag de eigenaar nog zonder problemen de Lage Emissiezone (LEZ) binnenrijden.

Of je deze 911 (964) vaak in 't stad zal spotten, of hij toch liever in Brussel zal flaneren, is nog maar de vraag. Vast staat wel dat de restomodders bij Everrati zich hebben utigeleefd op deze classic 911. Allereerst werd de wagen volledig uitgekleed en gezandstraald om de roestduivel te verwijderen. Nadien werd er een zink coating opgezet en werden er verschillende onderdelen opnieuw gemaakt en opnieuw gelast om de stevigheid van de Porsche te waarborgen. De reden daarvoor is niet min. Een 53 kWh accupakket moest worden geïnstalleerd en dient als voedsel voor een 500 pk sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Daarmee rijdt de eigenaar netjes een goeie 240 kilometer ver, alvorens opnieuw te herladen. De acceleratie gaat in minder dan 4 seconden.

Om het gewicht van de accu's en de elektromotor te compenseren werd aan het bodywork gesleuteld. De zijpanelen en de deuren werden vervangen door carbonvezel panelen, terwijl de deuren ook staal met hoge sterkte kregen om de impact bij een aanrijding te verminderen. Voor wie wil is er ook een carbonvezel dak te vinden tussen de opties.

Binnenin werden de zetels herwerkt naar het voorbeeld van de RS Touring-zetels. Ook hier is de klant koning, want ze kunnen vervangen worden door meer racy RS-stoelen in carbonvezel. Aan comfort werd nochtans wel gedacht, want Everrati voorziet ook een Porsche Classic Communication Management systeem en houdt het koel door een degelijk airco-unit te installeren. Dat kost allemaal wat, voor het geheel vraagt Everrati minstens 250.000 Britse pond en dan moet je zelf nog op zoek naar een donorauto.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws