Het gaat al lang slecht met Opel, de Europese tak van General Motors. De laatste drie jaar zou Opel tussen de 10 en 20 miljard dollar gekost hebben aan General Motors. Niet verwonderlijk dus dat financieel analisten zich vragen stellen bij het behoud ervan.
Analisten raden General Motors dan ook aan zo snel mogelijk af te stappen van Opel. Zo niet, dan zouden ze nog eens twaalf miljard dollar verliezen binnen dit en tien jaar. Anderzijds zou het opzeggen van Opel ook dertien miljard dollar kosten. Met andere woorden, geld verliezen doen ze altijd.
General Motors heeft ooit op het punt gestaan Opel te verkopen, in 2008 toen ze op de rand van de afgrond stonden. Maar ze hebben destijds beslist dat niet te doen, al hebben ze Opel sindsdien nooit meer op het rechte pad gekregen. Niet alleen de verkopen vallen vaak tegen, ook het leiderschap kent alles behalve continuïteit. De ene manager na de andere stapt op of wordt overgeplaatst. Er lijkt niemand de touwtjes in handen te nemen en in tijden als deze is dat cruciaal.
De woordvoerder van General Motors, Jim Cain, blijft volhouden dat zijn bedrijf er alles aan zal doen om Opel opnieuw op het rechte pad te krijgen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden