
Volgens Autoweek heeft chief engineer Junichi Furuyama verklaard dat het voor Lexus niet te moeite loont om een dieselmotor te ontwikkelen. Ze kunnen beter al hun pijlen richten op de IS 300h. Die zou onder de 100 g/km CO2 moeten uitkomen.
Er valt veel voor te zeggen. Maar het feit dat er ook geen station variant van de IS op de planning staat, wil zeggen dat de (west-)Europese markt gewoon niet interessant genoeg is voor Lexus. Japanse D-segment sedans/stations hebben immers nooit de volumes van hun Duitse concurrenten gehaald. Op de BMW diesels (die in de Auris gaan komen) kunnen ze alvast niet rekenen. Dat zou een brug te ver zijn voor het merk uit München.

Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Geraard Oogle zegt dat het een 13kWh batterij is.
Door John 8 uur geleden
Rijtest: Mercedes C 300 e Plug-In (2020)
“ Mercedes heeft echter niet graag dat je zelf gaat kiezen wanneer je de batterij spaart of net...
Door M. Gul 1 dag geleden
Officieel: Mercedes EQA brengt elektriciteit naar compacte crossovers (2021)
In Duitsland kost de GLA 180 - 36.000 € , de plugin hybride GLA 250 e kost 46.000€. Wie budget...
Door John 1 dag geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Schone auto, maar hoe weet je nu of het een fake hybrid is of niet? Batterijcapaciteit lijkt...
Door jacky 1 dag geleden