Geen Lexus IS diesel noch stationwagen variant

Lexus 300h spy

Volgens Autoweek heeft chief engineer Junichi Furuyama verklaard dat het voor Lexus niet te moeite loont om een dieselmotor te ontwikkelen. Ze kunnen beter al hun pijlen richten op de IS 300h. Die zou onder de 100 g/km CO2 moeten uitkomen.

Er valt veel voor te zeggen. Maar het feit dat er ook geen station variant van de IS op de planning staat, wil zeggen dat de (west-)Europese markt gewoon niet interessant genoeg is voor Lexus. Japanse D-segment sedans/stations hebben immers nooit de volumes van hun Duitse concurrenten gehaald. Op de BMW diesels (die in de Auris gaan komen) kunnen ze alvast niet rekenen. Dat zou een brug te ver zijn voor het merk uit München.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Yvesw 13:01
afbeelding van Yvesw

Zonde, al begrijp ik het wel. Het groot geld valt in het Verre en het nog Verdere Oosten te halen dus waarom zouden ze nog investeren in een 3de wereld Europa...

Mesoerrie 20:01
afbeelding van Mesoerrie

Ze hebben bij Toyota nog een 2.2 op het schap liggen?
Kan er zo ingelepeld worden en ontwikkelingskosten nagenoeg nihil.

En jammer dat er geen station komt.

B4 17:24
afbeelding van B4

De 2.2 van Toyota is niet echt de betrouwbaarste motor van Toyota, nogal veel problemen mee

PILL 20:23
afbeelding van PILL

Vrij verstandig van Lexus om in Europa niet de concurrentie aan te gaan met BAM ( BMW, Audi , Mercedes ). Deze markt zal nog nauwelijk groei kennen en de conservatieve koop attitude van de Europese klant is ook niet echt een voordeel.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws