
Er rommelt wat bij Citroën. Eerder werd de designafdeling opgesplitst in DS-line en C-line en nu wil men het C-aanbod gaan verjongen.
Dat zou beginnen met een vervanger voor de C3, die op de IAA in Frankfurt te zien zou zijn. Met de lancering zou een herpositionering van de C-modellen gepaard gaan. Citroën - en dan vooral de C-modellijn - wordt 'competitiever geprijsd', al zou het nog geen rechtstreekse concurrent voor Dacia worden. Binnen het merk wordt de DS-reeks dan meer premium, zodat ze ook daar een graantje meepikken. De DS-modellen zouden ook geen chevron-logo meer gebruiken en een eigen badge krijgen in de toekomst. Een trapje hoger zal Peugeot de meer mainstream merken als Volkswagen blijven beconcurreren.
kosten verschuiven
Citroën kan de kosten drukken door enerzijds gebruik te maken van gelijkaardige aandrijflijnen en platformen voor verschillende modellen en door anderzijds verschillende opties als accessoire te laten installeren bij de dealers. op die manier worden ook levertijden ingekort. In de modelfilosofie zou ease of use and simplicity als leidraad gebruikt worden, met de Lacoste concept uit 2010 als voorbeeld.
Recente reacties
50 jaar BMW M volgens de redactie: het favoriete ///Model van Yves Wouters
Confusion of the highest order, ik mij heel de tijd aan het afvragen waar je het over had, uh sinds...
Door Adriaan 12 uur geleden
50 jaar BMW M volgens de redactie: het favoriete ///Model van Yves Wouters
Heel cool, heerlijke liefhebbersbak! Maar man de onbetrouwbaarheid en gigantisch dure herstelkosten...
Door Techno Patat 1 dag geleden
50 jaar BMW M volgens de redactie: het favoriete ///Model van Joram Van Acker
De E39 M5 is voor mij het enige juiste antwoord! V8 roffel, prachtige subtiele looks, donkerblauw...
Door Techno Patat 1 dag geleden
Vraag: heeft de levering van jouw nieuwe auto vertraging opgelopen?
Vandaag 27/05/2022 nog steeds geen zicht op mogelijke leverdatum.
Door Lieven 1 dag geleden