Er rommelt wat bij Citroën. Eerder werd de designafdeling opgesplitst in DS-line en C-line en nu wil men het C-aanbod gaan verjongen.
Dat zou beginnen met een vervanger voor de C3, die op de IAA in Frankfurt te zien zou zijn. Met de lancering zou een herpositionering van de C-modellen gepaard gaan. Citroën - en dan vooral de C-modellijn - wordt 'competitiever geprijsd', al zou het nog geen rechtstreekse concurrent voor Dacia worden. Binnen het merk wordt de DS-reeks dan meer premium, zodat ze ook daar een graantje meepikken. De DS-modellen zouden ook geen chevron-logo meer gebruiken en een eigen badge krijgen in de toekomst. Een trapje hoger zal Peugeot de meer mainstream merken als Volkswagen blijven beconcurreren.
kosten verschuiven
Citroën kan de kosten drukken door enerzijds gebruik te maken van gelijkaardige aandrijflijnen en platformen voor verschillende modellen en door anderzijds verschillende opties als accessoire te laten installeren bij de dealers. op die manier worden ook levertijden ingekort. In de modelfilosofie zou ease of use and simplicity als leidraad gebruikt worden, met de Lacoste concept uit 2010 als voorbeeld.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 12 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden