Golf Plug-in hybride wordt "Golf GTE"

Golf Plug-in hybride wordt Golf GTE

Volgens de geruchten zal Volkswagen binnenkort starten met de productie van de Golf GTE, de plug-in hybride op basis van de Volkswagen Golf.

Dat de Golf met plug-in hybride technologie er aan komt mag na de voorstelling van de Audi A3 e-tron geen verrassing zijn. Dat die Golf GTE zal noemen, is dat misschien wel.

Onder de kap zal dezelfde 1.4 TFSI schuilen als onder de A3 e-tron. Het blok wordt gekoppeld aan een elektrisch blok en een zestraps e-S tronic versnellingsbak met dubbele koppeling. Het batterijpakket is 8.8 kWh groot. De verbrandingsmotor is 150 pk sterk, de elektrische motor doet daar 102 pk bij waardoor het totaal op een niet te onderschatten 250 pk en 350 Nm.

Officieel zou de Golf GTE amper 1,5 liter per 100 km verbruiken, de CO2 uitstoot zou 35 g/km bedragen. Zuiver elektrisch zou de GTE vijftig kilometer kunnen bollen met een topsnelheid van 130 km/u. De sprint naar 100 km/u werkt hij in 7.6 seconden af.

Toen Volkswagen destijds de krachtigste variant van de Golf-met-benzinemotor lanceerde, gebruikte men de naam GTI, bij de strafste dieselmotor werd dat GTD, vandaar dat voor de stevigste hybride variant GTE gekozen werd, GTH had gemoeten maar bekt niet zo goed.

Verwacht wordt dat Volkswagen eind dit jaar start met de productie van de Golf GTE.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Glenn 16:09
afbeelding van Glenn

250pk/350nm en 7.6s 0-100. Niet echt indrukwekkend met dat vermogen. Hernemingen zullen waarschijnlijk wel beter zijn.

buyck 11:38
afbeelding van buyck

1.4 TFSI ? Waarom geen 1.0 liter (90pk) blok koppelen aan een elektromotor +150 pk i.p.v 102 pk ? Dat ging ook voor prima cijfers gezorgd hebben hoor. Technologisch-financieel nog niet mogelijk...?

Carlos 07:59
afbeelding van Carlos

Ik denk dat ze zoveel ervaring hebben opgebouwd met een TFSI 1.4 dat ze daarom hiervoor gekozen hebben. Audi experimenteerd graag met hun nafte blokjes ^^.

GTH zou voor een west-Vlaming gewoon GTA worden ^^.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws