Ford wil naast de Focus ST met 2.0 benzinemotor ook een dieselvariant in het gamma en nu het model een facelift krijgt, lijkt het het gepaste moment om die dieselversie aan te voeren.
Het gaat om de bekende 2.0 TDCi van Ford, die in dit geval 185 pk meekrijgt. Dat is niet toevallig, want Volkswagen heeft in de Golf GTD ook de 184 pk sterke 2.0 TDI zitten. Met deze motoren onder de kap zou de Focus ST diesel iets langzamer zijn (-0,5 seconden op de 0-100 km/u piste) dan de Golf GTD en zou de CO2-uitstoot op slechts 114 g/km liggen De sturing neemt de dieselversie over van de benzinevariant, net als de ophanging.
Of wij zoiets zien zitten? Als het van de portefeuille afhangt wel, als we ons petrolhead-hart laten spreken al heel wat minder.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 22 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden