Volgende generatie 5 Reeks geeft zich stilaan bloot

bmw_5_series_2016_2_0

De BMW 5 Reeks is volgend jaar aan zijn opvolger toe en dat wil zeggen dat er hier en daar wat informatie uitlekt over de nieuwe generatie. Zo komt er een 3-cilinder in de 518d en aan de top van het gamma komt de M5 met dik 600 pk. Voor zij die willen gaat die laatste voor het eerst aangeboden worden met een optionele 4-wiel aandrijving om al dat geweld nog vlotter op de weg te krijgen.

Er zijn wat meer details vrijgegeven over de nieuwste generatie BMW 5 (G30) die in 2016 op de markt gaat komen. Zo wordt hij op een vermageringskuur gezet en zullen er een reeks nieuwe motoren beschikbaar zijn.

Het onderstel zal een afgeleide worden van het "35up" platform die ook gebruikt wordt voor de nieuwe 7 Reeks. Dat is goed nieuws, want het nieuwe platform dat nuttig gebruik maakt van aluminium en carbon zal een gemiddeld gewichtsverlies van 80 kg met zich meebrengen, met als uitschieter een verschil van +/- 180 kg voor de M5!

Driecilinder

Motorisch krijgt de - instapper - 518d een 1.5 liter 3-cilinder onder de kap, die 150 pk weet op te wekken en dat zal koppelen aan een normverbruik van 3.8 l/100 km. De M5 daarentegen blijft bij de 4.4 twin turbo V8, welke 600 pk zou gaan leveren op de achterwielen. Het zal ook voor het eerst mogelijk zijn de M5 te bestellen met een optionele 4-wiel aandrijving voor als je aan het stoplicht nog net dat tikje sneller wilt wegraken. Zowel sedan, touring als de GT variant maken in 2016 hun opwachting in de showroom.

Auteur: Auteur: Bram
Reacties: 7 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Techno Patat 13:29
afbeelding van Techno Patat

Ligt da nu aan mij of is dat wel heel snel dat ze er al zijn met een nieuwe :O? Die driecilinder zal wel wennen zijn zeg :P!

En die 180kg mag er wel af van de M5! Gesproken van een obees :P!

Yvesw 14:17
afbeelding van Yvesw

Draait toch weeral zo'n 5 jaar mee :-)

Grunt 15:45
afbeelding van Grunt

Technopatat heeft wel een punt. De norm is toch een beetje vervanging na 7 jaar en de F10 is van 2010 - dus in 2016 net 6 jaar...

Yvesw 15:50
afbeelding van Yvesw

@Grund: Die norm kan je al buiten smijten bij de Duitsers. Lees hier maar eens. ;-)

Techno Patat 21:07
afbeelding van Techno Patat

Amai, ik schrik van de 2010! Maar tis juist, het heeft lang geduurd voordat je ze hier in de streek in het straatbeeld zag. Vandaar misschien ook m'n gevoel, al is 5j toch gvd heel kort ze! Koop een nieuwe auto en na 2j is er al een facelift waardoor je alweer een 'oude' hebt... Voor de 2ehands waarde kan dat ook niet goed zijn toch?

Jos Smos 11:22
afbeelding van Jos Smos

En weer dat verrekte losstaande scherm van de idrive. Zo gaat ook het laatste mooie interieur er uit bij BMW. Vergelijk interieur van de nieuwe 7 mar eens met de oude... Kan smaak zijn, maar kwaliteitsgevoel gaat voor mij stuk achteruit.
Interieur van mijn vorige wagen BMW E90 was misschien spartaans, het oogde robuuster. Waarom hebben ze hier geen moderne touch aan gegeven? Huidige interieur van de F10 vind ik voortreffelijk trouwens. Hier kan je toch verder op bouwen?

Verhavert Jo 08:22
afbeelding van Verhavert Jo

inderdaad vrij vlug,maar sta toch al te popelen hem in levende lijve te zien,wat navi scherm betreft,leven wel in 2015 hé !

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws