Opel Astra OPC aan de 1.6-benzine

opel-astra-opc-2015-render_01

Hoofdingenieur voor de nieuwe Opel Astra, Marc Schmidt, heeft meer info losgelaten over de meest performante OPC-variant. Verwacht je aan downsizing, meer deuren en het verdwijnen van de HiPerStrut-veerpoten.

In een gesprek met Australische media scheen Marc Schmidt (hoofdingenieur voor de Astra) wat meer licht op de OPC-variant, zonder die term echt specifiek te laten vallen. Zo zegt Schmidt dat er in de motorbaai van de nieuwe Astra niets groter dan een 1.6-liter benzine past. Klinkt niet overweldigend, maar weet dat de nieuwe Peugeot 308 GTi ook beroep doet op een 1.6 THP met 270 pk. Verwacht wordt dan ook dat de nieuwe Astra OPC over zo'n 280 pk zal beschikken.

Exit HiPerStrut

Bij Ford hebben ze de RevoKnuckle om koppelstuur tegen te gaan, in Opelland gebruiken ze de iets minder bekende HiPerStrut. Die zou evenwel niet present tekenen op de nieuwe Astra OPC. 'Het systeem is niet compatibel met de nieuwe Astra', aldus Schmidt. 'Dankzij de gigantische gewichtsbesparing is de rijdynamiek van de Astra zoveel beter dat er eigenlijk geen nood is aan de HiPerStrut.'

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
Optimus 12:28
afbeelding van Optimus

Hou toch op met dat downsizing man.
Hothatch met een 1.6 ....
Minimum 2.0 voor een Hothatch.
Waar is de tijd dat ge bij een Hothatch u niet moest schamen als ge de capot open trok om de motor aan uw kameraden te laten zien? Jeeez

DenTommen 12:48
afbeelding van DenTommen

Vroeger veel te veel gastjes gezien die graag te koop lopen met een capot open maar geen prestaties op de weg tonen. Mij is het belangrijkste hoe hij rijd. Ik moet wel zeggen dat ik bij die kleine motoren altijd het gevoel heb dat ondanks de pk's er nog altijd iets mist.

Optimus 17:54
afbeelding van Optimus

Kan juist zijn maar hetgeen je miste was het geluid.
Een 2.5 of een 1.6 : het geluid maakt 50% van de sensatie aan boord!

Yvesw 13:04
afbeelding van Yvesw

Zou me niet verbazen moest Mitsubishi een Lancer in Amerika hebben aangeboden met 2.5 benzine terwijl de Evo's een 2.0 benzine hadden :-)

Bjorn Willaert 18:34
afbeelding van Bjorn Willaert

Vw had destijds een 2.5 in de States, die als basis diende voor de TT RS later. Dit terwijl de 2.0 turbo ook werd gebruikt...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws