Honderd dagen de tijd kreeg nieuwe CEO van Opel, Michael Lohscheller, om een winstgevend plan voor Opel in elkaar te boksen na de overname door PSA. In dat plan lijkt geen plaats voor een nieuwe SUV boven de Grandland X.
In 2015 kondigde de toen nog aan roer staande Karl-Thomas Neumann met grote trom aan dat Opel tegen 2020 maar liefst 29 nieuwe wagens ging lanceren. Met helemaal bovenaan een potige SUV die naast de Insignia mocht staan. Twee jaar later ziet het landschap van Opel er echter helemaal anders uit, met dank aan de overname van PSA. Neumann mocht namelijk vertrekken en in de plaats kwam Michael Lohscheller te staan. Die kreeg 100 dagen om een winstgevend plan te bedenken voor Opel. Een potige SUV, dat klinkt niet meteen als een serieus winstmodel.
Het lijkt er dan ook op dat dit nieuw vlaggenschip van Opel de koelkast in mag. Grootste probleem zal waarschijnlijk de ontwikkelingskost zijn. Zo zou 'ie origineel op een aangepast onderstel van de Insignia komen te staan (= kost). De Ford Edge en consorten moeten dus niet meteen gezelschap van Opel verwachten. Klein waterkansje nog? PSA heeft uiteraard het EMP2-platform van de DS 7 en Peugeot 5008 in de rekken.
Renders door Kleber Silva
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 16 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 19 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 22 uur geleden