Terwijl het Salon van Genève pas in maart op de kalender staat, plaagt Morgan alvast de nieuwe Aero GT.
De Morgan Aero 8 siert het gamma van de Britse traditionalisten sinds 2001 maar is naar Morgan-normen een vrij recent en revolutionair model. Over de jaren transformeerde de uit aluminium opgetrokken sportwagen van scheel kijkende roadster over art deco supercoupé Aeromax tot de Supersports Targa met daartussen ook een race-auto.
Maar volgend jaar zingt de Aero 8 zijn zwanenzang en dat dus in de vorm van deze Aero GT. Een op nauwelijks acht exemplaren gelimiteerd model met GT3-geïnspireerd koetswerk met heel wat koel- en luchtsleuven een fikse diffusor voor minder luchtweerstand en meer downforce. Alle acht de exemplaren zijn reeds besproken door trouwe klanten.
Die acht klanten mogen zich verwachten aan een gevoelig gereviseerd koetswerk en een 370 pk sterke, bij BMW-onttrokken atmosferische 4,8l V8 die de GT met de hulp van een handgeschakelde zesbak in 4,5 s naar de 100 km/h schiet en een topsnelheid van 274 km/h geeft. Afspraak op het beurstapijt van Genève.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden