En daar zijn we stiekem heel erg blij om.
Op papier is de 4C een dijk van een sportwagen. Met zijn carbon chassis, lichtgewichtfilosofie en ongeassisteerd stuur zou de Italiaanse Lotus Elise de overtreffende trap moeten zijn van zijn Britse concullega. Maar in de praktijk heeft de 4C die claim nooit kunnen waarmaken. Vooral wanneer het asfalt niet perfect vlak en even ligt komt de 4C in de problemen. Op de internationale perslancering van de Stelvio Quadrifoglio slaat hoofdingenieur Roberto Fedeli nu mea culpa. Al voegt hij er meteen aan toe dat er verbetering op komst is.
De man die in een vroeger leven verantwoordelijk was voor de afstelling van de Ferrari 458 Italia en Ferrari LaFerrari zwaait intussen bij Alfa de plak en belooft een nieuwe ophanging, een herziene sturing én een nieuwe motor. Met het superstijve carbon chassis is uiteindelijk niets mis. Wie stiekem droomt van een 4C met manuele versnellingsbak is er wel aan voor de moeite. De 4C zal opnieuw alleen met TCT-automaat met dubbele koppeling beschikbaar zijn. Of de 4C eventueel ook een nieuw koetswerk of andere wijzigingen krijgt is voorlopig koffiedik kijken. De nieuwe 4C zou in januari van 2019 een feit moeten zijn.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden